Unable to update the firmware of my Mobotix T25 camera

Hi,
When I run the update, I get this message and the update is not completed.

Bonsoir Stives,
Ca peut arriver lorsqu’on veut installer une version du firmware trop éloignée de la version installée sur la caméra il est préférable d’upgrader progressivement et de façon chronologique.
Sinon bien vérifier qu’il s’agit bien du firmware adapté à la caméra.

Merci pour ce retour. Voici les différentes versions pour le T25
4.7.2.18
4.7.2.21
4.7.2.34
4.7.2.35-r1
4.7.3.11
4.7.3.11-r4
4.7.3.11-r6
La version actuelle est 4.2.7.18 ; j’avais déjà essayé de mettre à jour avec le 4.7.2.35-r1 et je viens de tester avec le 4.7.2.21 mais j’ai toujours le même message.
Le pire c’est que maintenant dans l’interface web (et dans l’application Mobotix Live), je n’ai plus l’image de la camera, même après un reboot ou une mise hors-tension / sous-tension.
.

Bonjour Stives,
Je vois sur l’impression écran que tu as essayé d’installer directement la dernière version, je vais demander à mes collègues s’ils ont essayé de faire de même.

Voici la première réponse enlèves la carte SD et refait la mise à jour avec le tout dernier FW disponible en ligne.

Merci du conseil mais elle où est-elle située la carte SD car je ne l’ai jamais vu ?

à l’intérieur de la caméra c’est une micro SD

I’m not so sure if the message “switched into admin mode” is an error.

My ideas:

Step 1:
Check the camera information in Admin Menu–>System Information–>Hardware and Software Information

Which version is entered there? Is it still version 4.7.3.11-r4?

image

Step 2:
It is possible that the camera is working with the Backup Operating System (BOS) after a failed firmware update. And this is the firmware version that was installed when the camera was delivered.
To exit this state, you can disconnect the camera from the power supply and then reconnect it. The camera may now be accessing the latest firmware.

Step 3:
After a reboot, you can view the system report.
Admin Menu–>System Information–>System Messages
The last entries will show you any problems.

This is the current situation :

Chose à vérifier avant tout la date et l’heure !

La date et l’heure de la camera et du PC sont bien synchrones.

You can try the following:

1. check the video codec. I use the Mobotix video codec MxPEG in my camera. This can be changed under JPEG settings.

2. disconnect the PoE connection for more than 10 seconds. Then reconnect the PoE cable. As soon as the camera is available again, take another look at the system messages. Because now many services are started and checked.

I have just done this on my camera. Here you can see what happens:

1. as written by GORKA, check your SD card and settings.
    You can check this via Admin Menu–>Storage–>Storage on external file server / flash medium. You can also format the SD card here. To do this, you must deactivate event logging and recording.
    If the SD card is defective, formatting will not work. I had this problem.

I am not an expert, I can only report from my experience, as I have also had many problems with my cameras.

I unplugged the POE, waited 30 seconds, then plugged it back in (which is what I did last time) and I have the image again on the camera’s web page as well as in the Mobotix application .
The SD card is operational because I can view the recorded sequences from the Mobotix Live application.
I updated the firmware again but still had the same result :

Est ce que tu lancé le dernier FW sans la carte micro SD ?

1 Like

Merci @Gorka car en retirant la carte SD, j’ai pu effectuer la mise à jour avec le dernier firmware mais il faut reconnaître qu’il n’y a rien de simple chez Mobotix !
J’espère que maintenant mon flux RTSP (affiché dans Home Assistant) restera stable.

Encore merci pour ton aide, sans oublier Chris qui s’est intéressé à mon problème.

Merci aussi de ma part @Gorka. Moi aussi, j’ai appris quelque chose.

I hope the French translation was ok. :slightly_smiling_face: